METODYKA
UWAGA! Aby otrzymać określoną ocenę, należy opanować materiał związany z nią oraz z ocenami niższymi!
3 (dostateczny)
Umiejętność planowania celów (por. konspekt)
Pluralizm metodyczny (wyjaśnić potrzebę)
Kryteria doboru metody w nauczaniu
Metody na poznanie imion (5 metod)
Cechy dobrego opowiadania
Niebezpieczeństwa pytań alternatywnych
Sekwencja w odpytywaniu uczniów
Przymioty dobrego pytania
Definicja pogadanki
Wykorzystanie pogadanki w nauczaniu
Określenie dyskusji
Trybunał, Giełda pomysłów, Panel
Praca z tekstem (ogólnie)
Wartość katechezy biblijnej
Västers, Katalog pytań, Alternatywne tytuły
Zasady i błędy biblijnego opowiadania
Zamiana tekstu (różne rodzaje)
Etapy zastosowania poglądu w nauczaniu
Puzzle, Diagram kołowy, Komiks
Znajomość 5 piosenek z pokazywaniem
Słoneczko, Zmiana metafory, Nie dokończone
zdania
4
Różnica: zasady a metody
Różnica: formy a metody
Różne podziały metod (przykłady)
Cechy dobrego wykładu
Różnica: opowiadanie i opis
Rodzaje pytań
Trudności i niebezpieczeństwa pogadanki
Wartość dyskusji jako metody nauczania i wychowania
Antytemat, Kula śniegowa (1-2-4, Dyskusja
piramidowa)
Metody pracy z tekstem
Formy pracy z Pismem św. w małych grupach
5
Zasady dyskutowania
Dyskusja kielecka, Kilka kątów, Gorące krzesło, Trzy rogi
Teatralizacja i Drama
Papierek lakmusowy, Szczepionka
„Odczytywanie” obrazu
Medytacja obrazu, Graffiti, Fantazyjne
obrazy
Komiks, Detektyw obrazów, Eksperci od
szczegółów
Malowanie muzyki, Ścieżka dźwiękowa,
Muzyka i ruch
Malowanie z piosenką, Ballady o życiu
Synektyka, Okienko informacyjne, Słowa-klucze
Wiersz połówkowy, 5 z 25, Licytacja