DYDAKTYKA ogóLNA |
STANDARDY OCENIANIA (por. także Sylabus)
Na
ocenę dostateczną (3):
Wymień
przynajmniej jedną książkę z dydaktyki.
Czym
jest „uczenie się”?
Czym
jest „nauczanie”?
Podaj
definicję „dydaktyki”.
Wymienić
metody badawcze stosowane przez dydaktyków.
Czym
różni się szkoła tradycyjna od progresywnej?
Różnica:
tok podający a tok problemowy.
Na
czym polega proces operacjonalizacji celów.
Wymienić
zasady nauczania.
Wymienić
formy nauczania.
Jaka
jest różnica między planem i programem nauczania?
Na
ocenę dobrą (4):
Jaka
jest różnica między określeniem „uczenia się” przez Cz.
Kupisiewicza i W. Okonia?
Jakie
są zadania dydaktyki?
Czym
różni się wywiad od ankiety? Jan Fryderyk Herbart jako dydaktyk .John Dewey jako dydaktyk .
Ogniwa,
zalety i wady w toku podającym i problemowym.
Proces
nauczania-uczenia się: czynności nauczyciela – czynności ucznia.
Różnica:
cele a zadania.
Opisać
poszczególne zasady nauczania.
Scharakteryzować
poszczególne formy nauczania.
Na
ocenę bardzo dobrą (5):
Czym
jest „kształcenie”?
Jakie
jest miejsce dydaktyki w systemie nauk? Jan Jakub Rousseau jako dydaktyk. Jan Amos Komeński jako dydaktyk. Jan Henryk Pestalozzi jako dydaktyk. Georg Michael Kerchensteiner jako dydaktyk.
Różnica:
cele wychowawcze a cele dydaktyczne.
Wady
i zalety poszczególnych form nauczania.
|