PLECIONKI

 

Cele:

- Zastosowanie danej techniki.

- Odkrycie połączeń form, zabawa kolorami.

- Stwierdzenie skutków działania.

- Kratkowanie powierzchni, pojęcia „nad – pod”.

- Rozpoznawanie się materiałami i stosowanie technik wykonawczych (tkanie, robienie kilimów, wykrywanie).

- Zrozumienie i wykonanie polecenia.

- Zauważenie nieregularności (lub przeciwnie).

- Zauważenie i poprawa błędów.

Czas: 1 godzina

Uczestnicy: grupy średnie i starsze (4, 5, i 6-latki).

Materiały:

- Paski kolorowego, lekko usztywnionego papieru (uprzednio wycięte dla młodszych i samodzielnie wycięte przez starszych),

- Nożyczki,

- Taśma samoprzylepna (dodatkowo).

Przebieg: Dzieci przeplatają paski papieru w sposób nieregularny, wymieniając kolory i bawiąc się „błędami” w przeplataniu pasków. Nie jest łatwo „tkać” różne formy geometryczne.

Wskazówki (rady): Początek plecionki możemy przykleić do stołu za pomocą taśmy samoprzylepnej.

 

Opr. Tomasz Wrona