SENSACYJNA WIADOMOŚĆ

 

CELE:

Zabawa ta wypracowuje u uczestników umiejętność pracy w grupie, dostosowania się do drugiej osoby, współpracy i partnerstwa.

Zabawa ta uczy szybkiego reagowania całego zespołu i ostrożnego działania, by gazety nie zostały zniszczone lub porwane.

Celem tej zabawy jest zachęta do zaangażowania i aktywności.

Zabawa ta ćwiczy elastycznego dopasowywania się do siebie nawzajem.

CZAS TRWANIA: ok. 10 minut.

UCZESTNICY: dzieci od 8 lat; dla średnich grup, liczących od 10 do 30 osób.

MIEJSCE: w dużych pomieszczeniach.

POMOCE: dwie duże strony (z dowolnej gazety) dla każdej podgrupy.

PRZEBIEG, REGUŁY:

Uczestnicy dzielą się na czteroosobowe podgrupy i tworzą zespół redakcyjny.

Każda podgrupa otrzymuje dwie duże strony gazety.

Jedną stronę gazety kładzie się na podłodze. Trzy osoby, które tworzą „sensację tygodnia”, obejmują się i stają na niej boso lub tylko w skarpetach.

Czwarty członek grupy jest reporterem. Jego zadaniem jest rozpościeranie przed trójką swoich kolegów drugiej strony gazety. W momencie, gdy uczestnicy tworzący „sensację tygodnia” przeskakują na kolejny kawałek gazety, reporter podnosi pierwszą stronę (na której niedawno stali jego koledzy) i znów kładzie ją przed współgraczami. W ten sposób „sensacja tygodnia” przesuwa się do przodu i dostarczana jest do redakcji (miejsca docelowego).

Wygrywa ta grupa, która jako pierwsza dostarczy sensację do redakcji, czyli dotrze pierwsza do wyznaczonego wcześniej punktu na mecie.

Ta niezwykła wiadomość nie może dotrzeć do redakcji porwana lub z wyraźnymi śladami zniszczenia.

WSKAZÓWKI:

Można ustalić, że w sumie trzeba będzie przebiec cztery etapy. Po pokonaniu każdego z nich, inna osoba zostaje reporterem.

W przypadku dużej liczby graczy zalecane jest, by nie wszystkie drużyny startowały jednocześnie.

Jeżeli zabawie przyglądają się widzowie, to prowadzący może komentować zmagania drużyn – niczym spiker radiowy.

 

Opr. Łukasz Florczyk