OPISYWANIE SMAKU

 

CELE GRY:

Pobudzenie wyobraźni.

Chęć rywalizacji.

Poznanie swoich możliwości abstrakcyjnego myślenia, spostrzegania i szybkiego reagowania.

Dziecko uczy się jak rozpoznawać i opisywać smaki, rozwijać swój zmysł smaku, i jak przekazać tą wiedzę innym.

Dzieci uczą się słuchać i wyciągać wnioski.

CZAS: Około 15 minut.

UCZESTNICY: Dzieci w wieku około 10-12 lat; liczba uczestników – 15-20 osób.

PRZEBIEG: Na stole lub podłodze rozłożone są kartki z obrazkami owoców. Jedno z dzieci szuka miejsca, gdzie pozostali nie będą mogli go zobaczyć, z miski z owocami wybiera sobie jakiś owoc i próbuje go. Opisuje jego smak i wygląd. Kiedy któreś z dzieci zna odpowiedź, jaki to owoc, szybko podnosi kartkę z tym owocem. „testujący” może w nagrodę zjeść wybrany owoc, a osoba, która była najszybsza zabiera karteczkę i zmienia sie w „testującego”. Osoba, która zbierze najwięcej karteczek – wygrywa.

POMOCE: Miska z różnymi owocami, karteczki z narysowanymi owocami.

WSKAZÓWKI:

Zabawa może stanowić wstęp do zajęć lekcyjnych dotyczących przyrody.

Obok „typowych” owoców można wykorzystać owoce egzotyczne, mniej znane dzieciom i w ten sposób rozwijać wiedzę uczniów, ponieważ nauczyciel (prowadzący) może opowiedzieć bardziej szczegółowo, skąd pochodzi dany owoc itp.

 

Opr. Justyna Staszak

Źródło: Andrea Erkert „Zabawy rozwijające zmysły”