KAWAŁEK TORTU

 

CELE:

- dzieci uświadamiają sobie przy pomocy wyobraźni, kogo odbierają w grupie jako szczególnie potężnego.

UCZESTNICY: od 10 lat.

CZAS: około 8 minut.

PRZEBIEG: chciałabym wam zaproponować zabawę, która nazywa się „Kawałek tortu”. Po zabawie zorientujecie się dokładnie, o co w niej chodzi.  Wstańcie na chwilę i zamknijcie oczy… Teraz trzymajcie ręce do góry, a oczy  nadal niech będą zamknięte… Stańcie teraz na czubkach palców i próbujcie końcami palców rąk dosięgnąć  sufitu… Próbujcie jeszcze trochę wyżej.. I jeszcze trochę wyżej… (10 sek.)  Teraz otwórzcie oczy i usiądźcie wygodnie… Wybierzcie bardzo wygodna pozycję… Teraz znowu zamknijcie oczy i nie  otwierajcie ich dopóki nie powiem, że macie je otworzyć… Czy siedzicie bardzo wygodnie?... Spróbujcie ułożyć się jeszcze  trochę wygodniej… Zacznijcie teraz oddychać trochę głębiej niż zazwyczaj, i wyobraźcie sobie,  że wciągacie powietrze aż do ud i do ramion… Wypuście dokładnie powietrze,  i zadbajcie o to, żeby zużyte powietrze nie pozostawało w waszym organizmie… Wyobraźcie sobie teraz, że siedzicie beze mnie w małym hotelu w kręgu. Odbyliście wędrówkę, i wróciliście tam, głodni i spragnieni, żeby się posilić… Teraz przychodzi kelner w czarnym ubraniu i białej koszuli i mówi wam,  że wszystko jest wyprzedane. To, czym dysponuje, to tylko jeden kawałek  tortu. I trzyma tacę wysoko, pokazując wam ten kawałek…

 Potem idzie powoli do środka waszego kręgu i stawia talerz z kawałkiem tortu i widelcem na środku… Co się teraz dzieje?... Kto zje ten kawałek  tortu?...  Niech wasza fantazja zakończy te historyjkę. Gdy ją zakończyliście, otwórzcie  oczy i zaczekajcie, aż inne dzieci też zakończą historyjkę… Teraz proszę, żeby wszyscy po kolei opowiedzieli krótko, co w ich wyobraźni  stało się z tym jednym kawałkiem tortu…

POMOCE: duża sala.

MODYFIKACJE: zamiast usiąść, dzieci mogą się położyć.

 

Opr. Agata Indycka