MAGICZNA LASKA

 

CELE:

- dzieci ćwiczą przekazywanie sobie w sposób baśniowy informacji zwrotnych;

- zapoznają się poprzez zabawę z koncepcją feedback`u.

UCZESTNICY: od 8 lat. Jest wskazane, żeby dzieci miały już doświadczenie w zabawach interakcyjnych. Wielkość grupy dowolna.

CZAS: w zależności od wielkości grupy od 15 do 30 minut.

PRZEBIEG: dzisiaj chciałabym z wami uprawiać magie. Zabawa, którą wypróbujemy, nazywa się „Magiczna laska”. Jeden z was będzie czarodziejem. Może chodzić po sali i zaczarowywać  poszczególne dzieci, mówiąc na przykład: „Zaczaruje cię w kogoś, kto będzie  się ze mną bawił”. Albo powie: „Zaczaruję cię. Chciałabym, żebyś mi czasem  pomagał w odrabianiu lekcji”. Czarodziej może więc w wyobraźni zamienić   dzieci na takie, jakie chciałby, żeby były. Możecie zaczarować dzieci także  w zwierzęta lub przedmioty, jeżeli wam się podoba. Macie zupełnie wolną  rękę. Możecie je tak zaczarować, jak chcielibyście je widzieć. Na przykład  możecie powiedzieć: „Zamieniam cię w zająca, żebyś nie był już dla mnie taki  niebezpieczny”.

Nauczyciel stwarza różnym dzieciom okazje do przeprowadzenia tego magicznego eksperymentu. Zabawa trwa, dopóki dzieci zgłaszają się na  ochotnika.

POMOCE: linijka lub kij do wskazywania jako magiczna laska.

MODYFIKACJE: należy dzieciom pozwolić wybrać jakiegoś człowieka, którego chcą zaczarować. Następnie niech namalują tę osobę już zaczarowaną.

 

Opr. Agata Indycka