JAK MI SIĘ PODOBA

 

CELE:

- dzieci mogą się wzajemnie informować, jakie zachowania innych odbierają jako wsparcie i dodawanie otuchy;

 - jeżeli dziecko czuje się w grupie dostatecznie akceptowane i cenione, będzie  łatwiej eksperymentowało swoim zachowaniem, podejmowało ryzyko i wyzwalało swoją kreatywność.

UCZESTNICY: od 8 lat. Wielkość grupy dowolna.

CZAS: około 30 minut.

PRZEBIEG: chciałabym wam zaproponować zabawę, która nazywa się „Jak mi się podoba”.

 Każdy z was zapisze pięć rzeczy, które inne dzieci muszą zrobić lub powiedzieć, żeby się z tego cieszył i czuł się respektowany.  Ktoś mógłby na przykład napisać:

„Cieszę się, gdy patrzysz na mnie, kiedy mówię.

 …gdy przysłuchujesz się, kiedy coś opowiadam.

 …gdy mi mówisz, że w czasie pracy miałem dobry pomysł.

 …gdy mi mówisz, że lubisz się ze mną bawić.

 …gdy zapraszasz mnie na imieniny” itd.

 Zapiszcie proszę teraz pięć takich spraw. Wybierzcie dla każdego zdania odpowiedni kolor. Macie na to 5 minut… Teraz zbierzcie się czwórkami… porozmawiajcie o swoich zdaniach. Macie na  to 10 minut… przerwijcie, proszę, rozmowę… zawieście wszystkie kartki obok siebie na  ścianie. Ale najpierw podpiszcie je…

POMOCE: papier i pastele.

MODYFIKACJE: po pracy w małych grupach każde dziecko rozcina zdania i podpisuje  swoim nazwiskiem. Następnie rozdaje życzenia dzieciom, od których szczególnie oczekuje ich spełnienia.

 

Opr. Agata Indycka