NUR MORSKI  (E. Giacone, M. Schiavetta, Zabawa na każdy dzień , Kielce 1998)

 

Nur morski jest ptakiem o dużym kolorowym dziobie, który żyj na szczytach skał u wybrzeży Północno-europejskich. Aby wyżywić swoje maleństwa, nurkuje w morzu i łapie ryby, które przenosi do gniazda, układając je sobie jedna przy drugiej w poprzek swojego dużego dzioba. Łapiąc kolejną rybkę, musi jednakże uważać, aby nie wymknęły mu się te złowione wcześniej

.

Cele: - uczeń chce integrować się ż grupą

         - uczeń rozwija umiejętność;

         - uczeń poznaje swoje i innych uczestników zdolności;

         - uczeń potrafi skupić się;

         - uczeń angażuje się, zachęta;

Uczestnicy: Od dwóch do ośmiu. Wiek dowolny.

Czas: Kwadrans.

Przebieg: Przygotowania – Kładziemy korek na ziemi, a pięć kroków od niego rysujemy linię. Losowo wyznaczamy kolejność, w jakiej uczestnicy będą brać udział w zabawie i zaczynamy. Reguły – Pierwszy gracz rzuca jedną ze swoich monet w korek: jeśli go uderzy, zabiera swoja monetę, jeśli natomiast chybi, kładzie ją na korku. Wtedy rzuca drugi gracz itd. Kto nie celnie, kładzie swoją monetę na korku, natomiast kto go uderzy, zdobywa wszystkie monety, jakie z niego strącił. Kto zostanie bez monet, wypada z gry. Wygrywa – Ten, kto wyeliminuje wszystkich przeciwników. Jeśli nikomu się to nie uda w ciągu 15 min. Wygrywa ten, kto w tym momencie posiada najwięcej monet.

Przybory: Korek od butelki. Dziesięć monet dla każdego zawodnika.

 

 

Opr. Weronika Dajnarowicz