DOOKOŁA (E. Giacone, M. Schiavetta, Zabawa na każdy dzień , Kielce 1998)

 

Dużo powiedziano i napisano na temat dinozaurów, ich wyglądu i zachowania. Ale co znajdowało się poruszały. Kolor skał, które zagradzały om drogę, zapach powietrza, które ich muskało? Jakie obrazy wypełniały ich oczy? Jakie dźwięki wychwytywały ich uszy? Aby się tego dowiedzieć, trzeba odwrócić wzrok od ich potężnej figury i zacząć się rozglądać dookoła.

 

Cele: - uczeń  integruje się z grupą;

         - uczeń potrafi rozwijać swoją umiejętność, samodzielnie myśli;

         - uczeń poznaje siebie i grupę;

         - uczeń chce brać aktywny udział jeśli będzie zaangażowany;

Uczestnicy: przynajmniej dwóch, ale nie więcej niż dziesięciu (aby zabawa nie stała się nudna).

Czas: nieograniczony.

Przebieg: Przygotowania – Rozglądamy się dookoła. Reguły – Gracze, po kolei, wypowiadają zdanie: „Dookoła mnie znajduje się…” , po czym wymieniają nazwę przedmiotu, jaki zdołają zobaczyć z miejsca, w którym się znajdują. Ten, kto zbytnio się ociąga z odpowiedzią, zostaje wyeliminowany, podobnie jak ten, kto wymieni przedmiot, którego nie ma dookoła niego lub został już wymieniony przez poprzednika. Ostatni zawodnik pozostały w grze zdobywa jeden punkt. Potem powtarzamy zabawę wymieniając przedmioty, które się ma na sobie („Dookoła mojego ciała znajduje się…”),  przedmioty obecne w kuchni dużej restauracji („Dookoła kucharza znajduje się…”), lub w eleganckim saloniku cioci Kloci („Dookoła cioci znajduje się…”) itp. Wygrywa – Ten, kto ukończy grę z największą ilością punktów.

 

Opr. Weronika Dajnarowicz