GDZIE JEST DZWONECZEK? (K. Vopel, Witajcie uszy!)

 

Cele: Dzieci ćwiczą umiejętność lokalizowania dźwięków, samodyscyplinę (dzieci w kole muszą być cicho). Gra wprowadza atmosferę pełną koncentracji.

Uczestnicy: Dzieci od 5 lat.

Czas: ok. 20 min

Przebieg: Wszystkie dzieci siadają w kole. Jedno z nich wychodzi na środek i zasłania oczy. Reszta grupy powoli podaje sobie z rąk do rąk dzwoneczek lub pęk kluczy. Każde dziecko może raz zadzwonić. W każdej chwili któreś dziecko może zdecydować, że dzwoneczek nie będzie dłużej wędrować. Wtedy zadaniem dziecka z zawiązanymi oczami jest odgadnięcie gdzie jest dzwoneczek.

Pomoce (środki dydaktyczne, warunki): Mały dzwoneczek lub ewentualnie pęk kluczy.

 

Opr. Joanna Duczek