TYGRYS, MYSZ I SŁOŃ (K. Vopel, Zabawy, które łączą)

 

Cele:

Zabawa wciąga również nieśmiałych uczestników.

Ułatwia zgranie się grupy.

Pobudza inwencję twórczą podczas  naśladowania wybranego zwierzęcia.

Uczestnicy: 6- 11 lat; minimum 8 uczestników;

Czas: 10minut

Przebieg:

Grupa dzieli się na dwie drużyny, które ustawiają się potem pod dwiema przeciwległymi ścianami.

W każdej rundzie obie drużyny decydują się na jedno z trzech zwierząt: tygrys, słoń, mysz. Wygrywa ta grupa, której zwierze może wystraszyć i przepędzić drugie:

tygrys- mysz, słoń -tygrysa, mysz –słonia. Wszyscy uczestnicy muszą przybrać typową dla danego zwierzęcia postawę ciała:

tygrys - ramiona wyciągnięte do przodu, jako łapy, rozwarte palce jako pazury, a przy tym trzeba groźnie warczeć: grrr. . .

mysz - kucamy i przystawiamy dłonie do głowy, które będą trzęsącymi się uszami, a przy tym trzeba cichutko piszczeć: pip., pip. .  .

słoń - pochylamy się lekko do przodu, składamy ręce, ramiona wyciągamy do przodu i kołyszemy nimi w różne strony jako trąbą. Dostojny słoń milczy.

Drużyny ustawiają się po przeciwnych stronach pomieszczenia i ustalają jakie zwierze chcą przedstawić(1min). Kiedy decyzja zostaje podjęta, wtedy prowadzący odlicza głośno: jeden. . .

Po wypowiedzeniu słowa „trzy”, uczestnicy błyskawicznie przyjmują postawy ciała charakterystyczne dla wybranego przez siebie zwierzęcia. Teraz widać, kto jest w stanie przepędzić drugie zwierzę.

Ta grupa, która trzy razy pod rząd została zwycięzcą zasłużyła na gromkie brawa.   

Pomoce: Przestrzeń, którą uzyskujemy, np. przesuwając krzesła.

Wskazówki:

-                      Grupy rezygnują z tego, by rzeczywiście gonić przeciwnika.

-                      Jeżeli obie drużyny wybrały to samo zwierzę, nikt nie wygrywa.

 

Opr. Jola Jędrysiak