DOTRZEĆ GŁĘBIEJ (K. Vopel, Zabawy interakcyjne, t. 6, Kielce 1999)

 

CELE: dodanie uczestnikom odwagi do nawiązywania intensywniejszego kontaktu z innymi, stosowanie bardziej otwartej komunikacji, zwraca uwagę na uczucia

UCZESTNICY: od 16 lat, wielkość grupy dowolna

CZAS TRWANIA: 15 minut

PRZEBIEG ZABAWY:  uczestnicy dobierają się w pary. Siadają na przeciw siebie. Wybór partnera polega na ciekawości jego osobą.  Pary dzielą się na osoby: A i B. Jednym zdaniem zaczyna mówić coś o sobie B. A odpowiada na różne sposoby. najpierw mówi co mu przyszło pierwsze na myśl, tu chodzi o kwestię rozumu, po krótkiej przerwie podaje głębszą odpowiedź. Chodzi teraz o uczucie. Po tym jest zmiana ról, A mówi coś o sobie, B odpowiada najpierw "głową" później "wnętrzem".  NP: A: bardzo dużo pracuję. B (głowa)  Musisz zrobić sobie czasem przerwę (wnętrze po krótkiej przerwie) czasem również boję się że niczego nie osiągnę.

po upływie czasu uczestnicy pozostają na swoim miejscu nie rozmawiają a starają się uświadomić jaj się czują. mogą potem powiedzieć coś swojemu partnerowi ale tylko w jednym zdaniu, albo mogą milczeć

 

Opr. Justyna Snopkowska