CZY WIESZ, GDZIE JESTEŚ? (Terminarz Katechety 1999/2000 wyd. Jedność)

 

Cel: spostrzegawczość, znajomość nowego miejsca; współpraca dzieci ze sobą w grupie.

Uczestnicy: - dzieci od lat 9; grupy wielkości klasy; czas trwania w zależności od pozostawionych zadań, około 15-30minut.

Miejsce – schronisko, szkoła, hotelik.

Przebieg: – Klasę dzielimy na grupy po czworo dzieci. Każda z nich otrzymuje kartki papieru i ołówek lub długopis. Grupy potajemnie skradają się po całym schronisku i zapisują po dziesięć pytań, które odnoszą się do cech charakterystycznych budynku. Na przykład: Jakiego koloru są obrusy w jadalni? Ile kranów znajduje się na drugim piętrze? Jakie kwiaty stoją na korytarzu? Jak nazywa się pies gospodarza? Itp. Kiedy wszyscy są gotowi, zbierają się w określonym miejscu, powiedzmy na świetlicy, zamieniają się kartkami i rozwiązują otrzymane pytania.

Pomoce – dla każdej czteroosobowej grupy papier oraz ołówek lub długopis

 

Opr. Magdalena Synowiec