CO ROBISZ (K. Vopel, Przerwa, która daje siłę)

 

Cel: zabawa obudzi każdego; ćwiczymy koncentrację i podzielność uwagi (zdolność wykonywania jednej czynności a mówienia co innego); zabawa jest orzeźwiająca, prowadzi do doskonałego nastroju i uczy umysłowej elastyczności.

Uczestnicy: liczba: dowolna, ale parzysta, wiek: dowolny, czas: dowolny.

Przebieg: Dobierzcie się parami i zdecydujcie, kto z was będzie A, a kto B. A będzie pokazywać za chwilę różne czynności w formie pantomimy, np. Może udawać, że pisze list. Osoba B zada swojemu partnerowi jedno pytanie: „Co robisz?”. A musi przeprogramować swój mózg, ponieważ w żadnym przypadku nie wolno mu powiedzieć, co naprawdę robi, musi wymyślić sobie zupełnie inną czynność, jak np. Mycie zębów. Gdy A udaje, że pisze list, musi on odpowiedzieć partnerowi, że myje zęby. Dopiero wtedy wolno przestać wykonywać tę czynność. Teraz osoba B musi błyskawicznie zareagować. Musi ona pokazać tę czynność, która została wypowiedziana przez A. B zaczyna udawać, że myje zęby, musi ona podać nie pasującą do tego obrazu odpowiedz np. Myję ręce.

Pomoce: -

Wskazówki: należy się upewnić, czy wszyscy dobrze zrozumieli reguły.

 

Opr. Joanna Gruszczyńska