DMUCHAWIEC

 

Cel: Przeprowadzić swój żeton przez narysowaną na kartce trasę Cele podrzędne: gra rozluźniająca, zręcznościowa, opanowująca sprawność ruchową, regulująca oddech.

Liczba graczy: od 2 do 4

Wiek: od 4 lat

Pomoce: Kartka (co najmniej formatu A 4) z narysowaną trasą, szerokości około 20 cm; rozmiary planszy mogą być zmienione w zależności od: wieku, zręczności i ilości dzieci.

Wstęp do gry: Na pierwszej lekcji uczniowie za pomocą nauczyciela rysują na kartce trasę wyścigową;

Następnie wycinają żetony i kolorują je.

Przebieg: gry: Gracze umieszczają swoje żetony na polu startowym; Każdy gracz dmucha w swój żeton, aby przesunąć go w stronę mety; Żeton który wypadnie z trasy odpada i przegrywa. Wygrywa ta osoba, która żeton jako pierwszy przekroczy linię mety.

 

Opr. Agnieszka Rachwał