ZGADNIJ, JAKI TO KOLOR

 

Cele: Uczeń potrafi rozróżnić kolory lub się ich uczy, kształci samodzielne myślenie, Gra ma charakter dedukcyjny, każdy gracz wie, że kolory, które zostały u przeciwnika, stanowią dopełnienie zbioru posiadanych żetonów, a to zaś ogranicza pole losowego wyboru. Cele podrzędne: Gra zespołowa, relaksująca,

Liczba graczy: 4

Wiek: od 6 lat

Pomoce: Tektura z której można wyciąć kolorowe krążki: 2 niebieskie, 2 czerwone, 2 żółte, 2 czarne, 2 białe, 2 zielone, 2 brązowe, 2 pomarańczowe; flamastry lub farbki.

Wstęp do gry: Na pierwszej lekcji uczniowie wycinają z pomocą nauczyciela 32 lub w razie potrzeby więcej krążków, następnie je zamalowują różnymi kolorami – krążki mają być podwójnego koloru. Na następnej lekcji uczniowie zapoznają się z regułami gry.

Przebieg: gry: Rozdanie żetonów: gracze biorą po jednym żetonie każdego koloru; Losowanie pierwszego gracza; Pierwszy gracz zamyka oczy( lub nauczyciel zakrywa je chustką ), następnie próbuje zgadnąć jakiego koloru żeton został wyłożony na stół. Wymienia kolor i sprawdza czy odgadł; Jeżeli wymienił poprawny kolor, zbiera żeton, dołącza go do swojego zestawu, i wybiera gracza; Jeżeli nie odgadł, żeton wraca do przeciwnika i to on wybiera kolejnego gracza; Gra toczy się do chwili, gdy jeden z czterech graczy zgromadzi podwójne żetony ( w jednym kolorze albo we wszystkich kolorach, w zależności od przeznaczonego czasu na grę czasu ).

 

Opr. Agnieszka Rachwał