DESZCZ (K. Vopel, Myśleć jak góra, czuć jak rzeka)

 

Cele:

rozróżnienie postaci deszczu

rozwój ruchowy

Uczestnicy: 6-8 lat

Czas: 20 min.

Przebieg: Czasami cieszymy się, że pada deszcz , czasami jesteśmy smutni, że przekreśla on nasze plany. Zbadajmy, jak różnorodny deszcz spada na ziemię! Rozejdźcie się po pomieszczeniu. Stańcie się duzi i dłudzy, stańcie na palcach, nagle skoczcie wysoko i mocno uderzcie stopami w podłogę. Powtórzcie to 3 razy. Zmieńcie się teraz w silny deszcz o dużych kroplach. Pokażcie przy pomocy stóp jak te duże krople dudnią o ziemię. Klaszczcie i skaczcie wysoko wyobrażając sobie, że to prawdziwa ulewa. Krople deszczu mogą dosięgnąć wszędzie, pokażcie za pomocą rąk jak deszcz po was spływa i gdzie dosięga. Uderzcie rękami po nogach i skaczcie w górę. Teraz usiądźcie i niech połowa z was pokaże jak deszcz spływa po szybie, płynie po chodniku małymi strumieniami. Teraz podchodźcie do mnie dwójkami. Jedno z was zamienia się w drzewo, które przez długi czas pozbawione było wody. Stańcie jak spragnione drzewo, którego listki czekają na deszcz. Drugie dziecko będzie deszczem, które je odświeży. Palcami naśladuj opadający deszcz, który sprawi, że drzewo odżyje. Teraz zamiana ról, dziecko, które było deszczem naśladuje to drzewo spragnione wody. Na koniec można zatańczyć taniec deszczu.

Pomoce:

Wskazówki: duża przestrzeń, dywan

 

Opr. Karolina Łukawiecka