Etap 3: Naukowe teorie - skąd?

 

Gry i zabawy - skąd się wzięły, dlaczego nas wciągają?

 

Psychologiczne teorie wyjaśniające genezę i funkcje zabawy:

1. Teoria nadmiaru energii H. Spencera.

2. Teoria wytchnienia po działalności niezabawowej M. Lazarusa.

3. Teoria ćwiczeń przygotowawczych K. Grossa.

4. Teoria oczyszczająca H. Carra

5. Teoria społeczna.

 

W psychoterapii zabawa stosowana jest w celu obniżenia (uwalniania) napięcia nerwowego i stanów lękowych (charakter terapeutyczny zabawy).

 



Zachowania Grylandczyków zostały poddane dokładnym badaniom, na podstawie których wyjaśniono ich genezę i funkcje. Wśród najbardziej znanych teorii znane są:

1. Teoria ............................................................. H. Spencera.

2. Teoria ............................................................. M. Lazarusa.

3. Teoria ............................................................. K. Grossa.

4. Teoria ............................................................. H. Carra

5. Teoria .............................................................

 

Jednym z największych odkryć naukowców zajmujących się Grenladczykami było stwierdzenie, że większość z nich w porównaniu z naszą znerwicowaną cywilizacją radzi sobie swobodnie ze stresem i lękami. Grylandczykom żyje się lepiej, co świadczy o ............................................ charakterze ich zachowań.  

 


 

Etap 1: Pułapka terminów.

 

Etap 2: Podziały.

Etap 3: Naukowe teorie - skąd?

Etap 4:  Naukowe uzasadnienia - po co?

Etap 5: Trudności i niebezpieczeństwa.

Etap 6: Spotkanie z wodzem albo zerknięcie do lustra.

Etap 7: Decyzja o wyborze określonego zachowania.

Etap 8: Oko w oko z Grylandczykami.

Etap 9: Mapa - dobra rzecz!

Etap 10: Praktycznych uwag nigdy dość.

 

Literatura

 Gry i zabawy - przykłady